کوتینگ سابلیمیشن چیست | کوتینگ چیست

بسیاری از کاربران علاقه مند در زمینه چاپ از ما سوال میکنند که کوتینگ سابلیمیشن چیست ؟ ماهم در این بخش از وبلاگمان سعی داریم توضیحاتی کامل در باب سوال " کوتینگ سابلیمیشن چیست " خدمتتان ارائه دهیم.


کسانی که امروزه وارد چاپ سابلیمیشن میشوند تا روزهای اول بسیار راضیند از اینکه مواد خام هایی دارند مثل ماگ،تیشرت،فرش و... که میتوانند روی آنها چاپ کنند. اما بعد از مدتی قطعا سوالی در ذهن آنها بوجود خواهد آمد که این مواد خام مانند ماگ چه چیزی را درون خود دارد که باعث چاپ روی آن میشود.



بعد از مدت ها تفکر و جستجو به این نتیجه میرسند که بلههه،محلولی به نام کوتینگ وجود دارد که مواد خام را به آن آغشته میکنند و باعث میشود روی آن طرح موردنظر چاپ شود.




نکته ی مهم : هرچند نکته ی ساده ای است اما لازم است کسانی که به تازگی وارد این مجموعه شده اند ، آنرا بدانند. آن هم این است که فقط موادهایی روی قابل چاپ هستند که به محلول کوتینگ آغشته شده اند. چراکه کوردهایی مشاهده شده است که سعی داشتند روی لیوان های چینی و سرامیکی ساده چاپ کنند که موفق نشده اند.



راه حل چاپ روی اجسام بدون استفاده از کوتینگ:

برای پاسخ به این سوال فقط در یک جمله کوتاه میتوان گفت که واقعا راه حلی وجود ندارد.دلیل علمی استفاده از کوتینگ این است که جوهر های سابلیمیشن از رنگ دانه های پلیمری تشکیل شده اند که به خاطر نوع ساختار آنها ، بروی هر جسمی قابل چاپ نیستند. 



یا اگرهم چاپ شوند با یک دستمال کشیدن ساده از بین میروند. برای رفع این موضوع باید سطح مورد نظر را طوری آماده کرد که این رنگ دانه های پلیمری بتوانند روی آن به آسانی بنشینند.



قیمت اسپری کوتینگ سابلیمیشن:

کوتینگ ها به صورت مخلف در بازار مجود هستند. 

  • کوتینگ مایع
  • اسپری کوتینگ


کوتینگ مایع: محلولی است که در ظرف های یک لیتری،چهارلیتری و.. موجود هستند که یادتان باشد یک محلول خشک کننده هم به همراه دارد. که شما بعد از ترکیب خود کوتینگ و این محلول خشک کننده میتوانید از آن بهره ببرید.



محلول خشک کننده کوتینگ:همانطور که از اسمش پیداست به خشک کردن کوتینگ روی سطح آغشته شده کمک میکند.



اسپری کوتینگ: این هم نوع دیگر اسپری است که کار کردن با آن به طبع آسان تر است چرا که نیازی به ترکیب خشک کننده و خود کوتینگ نیست و به راحتی قابل استفاده است.



اما درمورد قیمت اسپری کوتینگ سابلیمیشن نمیتوان هیچ نظری داد ما خودمان هم نمیدانیم به دلایل مختلف که بهتره بگذریم....



کوتینگ اجسام:

کوتینگ را میتوان بروی اجسام مختلف تست کرد و نتیجه آنرا دید اما اجسامی که تست شده و نتیجه مثبت داده است رام یتوان به موارد زیر تقسیم بندی کرد.

  • پارچه
  • کاشی
  • شیشه
  • سرامیک
  • چوب (نه همه) و...



کوتینگ کردن:

حال که متوجه شدید کوتینگ سابلیمیشن چیست ؟ قطعا به این فکر فرو رفته اید که شماهم مواد خام خود را به صورت مجزا تهیه کنید. منظورم این است که خودتان مواد خام سابلیمیشن را تولید کنید، استفاده کنید و حتی بفروشید.



اما این نکته حائز اهمیت است که بدانید عمل کوتینگ کردن کار آسانی نیست فقط ظاهر خوبی دارد. لازم است یک مثالی برایتان آورده شود:



در روزهای اول چاپمان بود که هر لیوانی را چاپ میکردیم به درستی طرح روی آن نشان داده نمیشد یعنی بخش هایی از هر لیوان ( یکی کنار دسته لیوان یکی وسط لیوان و.. ) چاپ به خوبی نمایش نمیشد. من تا مدت ها فکر میکنم مشکل از دستگاه چاپ سابلیمیشن ماست و ناراضی بودیم از خرید دستگاهمان...



بعد از مدت ها متوجه شدیم مشکل از مواد خام ما بوده و اون هم به خاطر کوتینکگ نکردن صحیح آن.چرا که اگر به خوبی همه جای لیوان کوتینگ میشد این اتفاق نمی افتاد.



این مثال را زدم برایتان تا هم تجربه ی اوایل چاپ خودمان را خدمتتان ارائه دهیم و هم از سختی کار با کوتینگ.در پایان این بحث لازمه که صادقانه بگویم که اگر واقعا سفارشات خیلی زیادی ندارید و با مشکل تهیه مواد خام روبرو نیستید واقعا ارزش و سودی ندارد که خودتان به فکر تهیه مواد خام سابلیمیشن بیفتید.






امیدواریم از مقاله بالا تا حدودی استفاده کرده باشید و به سوال " کوتینگ سابلیمیشن چیست " شما پاسخ داده باشیم. هم چنین جهت مشاوره بیشتر و خرید کوتینگ با قیمت کمتر ، میتوانید از طریق شماره تماس زیر و سایت پاپوچاپ اقدام نمایید.


مشاوره سریع:

0936-9198619